Ostatnio znajoma, expert w dziedzinie kredytów hipotecznych, która od ponad 20 lat pomaga Klientom sfinansować zakup wymarzonej nieruchomości zapytała mnie co ja właściwie jako pośrednik nieruchomości robię? Jak pracuję? Jak zajmuję się nieruchomością? Czego może ode mnie oczekiwać Klient? I tak powstał mały/wielki katalog czynności pośrednictwa - działań całego zespoły #NajlepszeAgentkiwBydgoszczy czyli zespołu LIBERA Nieruchomości .
- Zawarcie Umowy pośrednictwa z klauzulą wyłączności. Od tego rozpoczynamy współpracę z Klientem i pracę nad ofertą. To nasz ustawowy obowiązek regulowany przez Ustawę o gospodarce nieruchomościami.
- Sprawdzenie stanu prawnego nieruchomości i jego monitorowanie w trakcie trwania Umowy pośrednictwa
- Przygotowanie oferty (opis nieruchomości, profesjonalna sesja fotograficzna, home staging lub przynajmniej aranżacja pod sesję foto, rzut nieruchomości, przygotowanie wirtualnego spaceru, zawieszenie baneru , przygotowanie filmu z drona w przypadku nieruchomości gruntowych, działek kamienic).
- Aktywne poszukiwanie Klienta kupującego zarówno wśród naszych Klientów, ale też dzięki promowanej przez nas od wielu lat współpracy wśród Klientów zaprzyjaźnionych biur nieruchomości.
- Promocja oferty na najlepszych portalach branżowych. Stawiamy na intensywną i aktywną współpracę z dwoma portalami, które od lat dzierżą tytuł najbardziej rozpoznawalnych w naszym województwie. Nie ma sensu publikować ofert na 100 czy 200 portalach. Nawet pośrednicy ich nie znają.
- Prezentacja nieruchomości dla Klientów naszego biura i oczywiście biur współpracujących. Staramy się zawsze dostosować do wymagań, oczekiwań i możliwości czasowych Klienta kupującego. Szczególnie wówczas kiedy właściciel zdeponuje u nas klucze.
- Organizacja Drzwi Otwartych. Robimy je zarówno dla Klientów jak i pośredników. To świetne narzędzie marketingowe. Jeszcze na naszym lokalnym rynku nie do końca odkryte, ale sprzedajemy dzięki nim nieruchomości. Także jeśli nadarzy się okazja - korzystajcie śmiało z tej możliwości obejrzenia nieruchomości.
- Możliwość zdeponowania w biurze kluczy od nieruchomości. Mamy wówczas większe możliwości przeprowadzenia prezentacji.
- Przygotowanie Protokołu uzgodnień zbycia / nabycia nieruchomości
- Negocjacje warunków nabycia lub zbycia nieruchomości (np. cena, terminy)
- Przygotowanie Umowy przedwstępnej (w szczególnych przypadkach Umowa zawierana jest w rekomendowanej Kancelarii Notarialnej)
- Przygotowanie dokumentów niezbędnych do przeniesienia własności (np. wypis wyrys z rejestru gruntów, zaświadczenie o przeznaczeniu działki w MPZP, zaświadczenie o dostępie do drogi, zaświadczenie o rewitalizacji i zaświadczenie o lasach, dokumenty ze spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty) – koszty dokumentów pokrywa klient resztą zajmuje się ja
- Skoordynowanie terminu i warunków przeniesienia własności i wizyty Stron w Kancelarii Notarialnej
- Przygotowanie wydania nieruchomości i sporządzenie Protokołu zdawczo-odbiorczego