Przede wszystkim tym, że tworzą go wspaniałe kobiety. Zarówno agentki nieruchomości, ale też dziewczyny zajmujące się kredytami hipotecznymi, odfrankowieniem kredytów czy w końcu nasza nieoceniona fotograf. Poza tym staramy się być na bieżąco ze wszystkim co dzieje się wokół nasdzej pracy, w branży, na rynku nieruchomości. Stąd nieustanne szkolenia, śledzenie tego co się dzieje w social mediach, polskim ustawodawstwie. Oczywiście wypadłoby tu powiedzieć, że wyróżnia nas indywidualne podejście do klienta, dbałość o wysoki standard obsługi i naszych usług……ale wszystko to są banały. Każdy tak mówi. My wdrażamy to w życie realizując jasno sformułowaną strategię firmy.
Od początki istnienia marki LIBERA Nieruchomości wdrażam model pracy na umowach z klauzulą wyłączności. Kiedy zaczęłam pracę w takim systemie prawie 6 lat temu większość pośredników pukała się w głowę usiłując mnie przekonać, że to się nie uda, że nie ma szans na pracę na „takich” Umowach, że nikt nie będzie chciał ich podpisywać. Teraz wielu z nich także przeszło na pracę na wyłącznościach co mnie ogromnie cieszy. Do takiej pracy trzeba w pewnym sensie dojrzeć. Zmienić swoje podejście zarówno do pośrednictwa jak i klienta.
Wyłączność w pośrednictwie w obrocie nieruchomościami jest niezwykle ciekawym zagadnieniem. Wymaga jednak przestawienia myślenia zarówno u pośrednika jak i klienta. Wymaga też innej pracy i innych działań, które możemy zaoferować klientowi. Podpisanie Umowy to w zasadzie dopiero początek naszej pracy a nie jej koniec. I w tym tkwi cały sekret wielu nieporozumień i niedopowiedzeń pomiędzy biurami a klientami. Często zdarza mi się, że podczas spotkania, i to często na samym jego początku, że klient wyraźnie oprotestowuje wyłączność. Robi to ponieważ się jej boi, nie wie na czym polega, jak się z taką umową pracuje, czasami ma złe doświadczenia własne lub zna nieciekawe historie swoich bliskich. Jednak po rozmowie, przedstawieniu rzeczowych argumentów, a także szczegółowym omówieniu każdego z etapów mojej pracy zwykle wychodzę ze spotkania z taką właśnie umową. Oczywiście czasami sprzedaż trwa miesiąc a czasami 15 miesięcy. Zawsze jednak klient ma informację co się dzieje z jego ofertą, jak reaguje rynek, jaki jest odzew na ogłoszenie, co mówią klienci po prezentacji.
Filarem wyłączności jest współpraca, którą w moim odczuciu z sukcesem propaguje od wielu lat na moim lokalnym rynku. Było ciężko, ale się udało. Biura nieruchomości (oczywiście nie wszystkie) coraz częściej i coraz chętniej współpracują między sobą. I co najważniejsze mamy do siebie coraz większe zaufanie co jest niezwykłe. Nie traktujemy się jak zwalczająca się konkurencja, ale podejmujemy kroki zmierzające do poznania się (służą temu m.in. śniadania pośredników, które organizuje od ponad 4 lat), wymieniamy się również doświadczeniami a nie tylko ofertami.
Byłam chyba pierwszym biurem w Bydgoszczy, które zaczęło współpracę z profesjonalnym fotografem oferując tą usługę (sesja fotograficzna nieruchomości) klientom. Każda nieruchomość wymaga pięknej oprawy, tego żeby pokazać jej potencjał a nie da się tego zrobić nawet najlepszym aparatem w telefonie.
Dodatkowo oferuję klientom wirtualne spacery po mieszkaniach, domach czy nieruchomościach komercyjnych oraz filmy z drona. Spacery wymagają odpowiedniego sprzętu, licencji, oprogramowania i czasu żeby się nauczyć je robić, składać a potem prezentować klientom.
Kolejnym, elementem, który mnie z pewnością wyróżnia to mój Czwartek z EXPERTEM. To czas w naszym biurze kiedy klient bez zapowiedzi i zobowiązań może przyjść, porozmawiać o swojej nieruchomości, przygotować się na zakup lub do sprzedaży, skonsultować swój problem. Coraz częściej odwiedzają nas osoby, które nas nie znały ale chcą skorzystać z okazji i możliwości rozmowy z expertem. W każdy czwartek wychodzimy więc z biura bardzo późno, bardzo zmęczone ale też i bardzo zadowolone.
Kolejny wyróżniający nas element to szkolenia wewnętrzne i wymiana doświadczeń. Od kilku lat sama intensywnie się szkolę, wiem ile środków z domowego budżetu przeznaczam na swój rozwój, podnoszenie własnych kwalifikacji i kompetencji. Chętnie dzielę się więc swoją wiedzą z moimi Agentkami organizując w ramach swojego biura szkolenia. To dodatkowa wartość, która nie tylko ma wyposażyć je w bagaż niezbędnych umiejętności ale też w znaczącym stopniu wspomóc proces pozysków i sprzedaży nieruchomości. Dzięki takim krótkim (3-4 godzinnym) ale częstym szkoleniom jesteśmy wciąż na bieżąco, wciąż powtarzamy pewne zagadnienia (wyłączność, zamknięcie sprzedaży, obrona wynagrodzenia agenta) ale w obliczu nieustannych zmian choćby w prawodawstwie czy przez rozwój technologii, zagadnienia te uzupełniamy o zmieniające się elementy naszej pracy. Nie stoimy w miejscu. Ciągle się rozwijamy.
Wymianie doświadczeń i dzieleniu się wiedzą służy także nasz (jako biura) aktywny udział w lokalnych targach. Długoletnia współpraca z organizatorem Targów Mieszkaniowych w Bydgoszczy to nie tylko prezentacja naszej oferty, ale przede wszystkim prowadzone przeze mnie od wielu edycji seminaria dla klientów odwiedzających targi. Z każdym rokiem nie słabnie zainteresowanie ofertą i tematami seminariów. Po zakończeniu takiego mini wykładu, często długo jeszcze rozmawiam z uczestnikami. Ludzie mimo ogromnego dostępu do wiadomości i całego dobrodziejstwa wujka google, oczekują często w tym zwariowanym świecie weryfikacji tego co piszą internety, bo przecież często są to sprzeczne informacje. Oczekują pewnego potwierdzenia swoich przypuszczeń, porady jak rozwiązać problem niesprzedanej nieruchomości albo jak zmierzyć się z procesem nabycia wymarzonych 4 kątów - jak to wszystko zorganizować, spiąć logistycznie, zabezpieczyć zadatkiem i dlaczego nie zaliczką?, terminami, uwzględniając proces kredytowy……Sporo tego jest i co by nie powiedzieć optymistom, którzy wieszczą, że maszyny, roboty czy sztuczna inteligencja pozbawi miliardy ludzi pracy – Pośrednik jest bardzo często niezbędny w tym zawiłym procesie. Głównie po to, aby zapanować nad nim, nad emocjami klientów, płatnościami, terminami i w końcu i co najistotniejsze – bezpiecznie przeprowadzić każdego klienta przez transakcje sprzedaży lub zakupu wymarzonego mieszkania, domu, działki czy np. siedziby firmy.